ROZI, FAHRUL (2018) APLIKASI WEB E-COMMERCE ONLINE STORE HOYWEAPSTORE. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HALAMAN COVER)
01.COVER.pdf Download (47kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
05.ABSTRAKSI.pdf Download (46kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
02.LEMBAR PERNYATAAN.pdf Download (109kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
03.LEMBAR PERSETUJUAN _ PENGESAHAN.pdf Download (327kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
04.KATA PENGANTAR.pdf Download (74kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
06.DAFTAR ISI.pdf Download (63kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR TABEL)
08.DAFTAR TABEL.pdf Download (47kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR GAMBAR)
07.DAFTAR GAMBAR.pdf Download (32kB) | Preview |
|
Text (BAB 1)
09.BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (174kB) |
||
Text (BAB 2)
10.BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (316kB) |
||
Text (BAB 3)
11.BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (217kB) |
||
Text (BAB 4)
12.BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (679kB) |
||
Text (BAB 5)
13.BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB 6)
14.BAB 6.pdf Restricted to Registered users only Download (47kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
15.DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (80kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
16.LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (673kB) |
Abstract
Hoyweapstore is UMKM (Micro, Small and Medium Enterprises) engaged in the sale of shoes. In the delivery of product information that is marketed hoyweapstore still use Instagram so that the information provided only bias in view by people who become followers Instagram hoyweapstore account only. Therefore a more effective system is needed in the marketing process of hoyweapstore products by using Web-Ecommerce Online Store Application Hoyweapstore. The purpose of making this application is to provide convenience to consumers in obtaining information or in buying products sold as well as help promote products sold Hoyweapstore. And the benefits of this application is to increase sales of Hoyweapstore products and increase the selling value compared to other shoe competitors. Methodology used is waterfall method, this method begins with the collection of needs which then followed by the design, modeling, development, and implementation of the system. The handling is then implemented into the PHP language. The result of this application is a web application that can facilitate sellers and consumers in the process of selling and buying. Keywords: e-commerce web application, waterfall, Hoyweapstore Hoyweapstore merupakan UMKM ( Usaha Mikro, Kecil dan Menengah ) yang bergerak dibidang penjualan sepatu. Dalam penyampaian informasi produk yang di pasarkan hoyweapstore masih menggunakan Instagram sehingga informasi yang diberikan hanya bias di lihat oleh orang yang menjadi pengikut akun Instagram hoyweapstore saja . Oleh karena itu diperlukan sistem yang lebih efektif dalam proses pemasaran produk hoyweapstore dengan menggunakan Aplikasi Web-Ecommerce Online Store Hoyweapstore. Tujuan pembuatan aplikasi ini adalah memberikan kemudahan kepada konsumen dalam mendapatkan informasi maupun dalam membeli produk yang dijual sekaligus membantu mempromosikan produk yang dijual Hoyweapstore. Dan manfaat dari aplikasi ini adalah untuk meningkatkan penjualan produk produk Hoyweapstore dan menambah nilai jual dibandingkan kompetitor sepatu lainnya. Metodelogi yang digunakan adalah metode waterfall, metode ini diawali dengan pengumpulan kebutuhan yang selanjutnya diikuti dengan perancangan, pemodelan, pembangunan, dan implementasi dari sistem. Peperancanganan tersebut lalu diimplementasikan kedalam Bahasa PHP. Hasil dari aplikasi ini adalah sebuah aplikasi web yang dapat memudahkan penjual dan konsumen dalam melakukan proses jual dan beli. Kata Kunci : Aplikasi web e-commerce, waterfall, Hoyweapstore
Actions (login required)
View Item |