BIKO, WAHYU KUNTAR (2018) PEMANFAATAN KORIDOR JALAN OLEH OJEK ONLINE (Study Kasus : Koridor Jalan Kampus Mercu Buana). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. COVER.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2. ABSTRAK.pdf Download (29kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
3. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (113kB) |
||
Text (BAB II)
4. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (205kB) |
||
Text (BAB III)
5. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (306kB) |
||
Text (BAB IV)
6. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
||
Text (BAB V)
7. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (110kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA DAN LAMPIRAN)
8. DAFTAR PUSAKA & LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (675kB) |
Abstract
ABSTRACT The use of online aplication based on transportation bussines are growing quite rapidly. Many companies are starting to follow the first founder in this business to compete in the same business. Online motorcycle taxis become the most popular part because with the relatively affordable cost, people can travel anywhere with a short time without having to get stuck in traffic. Many new drivers joining to online tranportation company, bu in the same case not supporting facilities for transit and drop off like other legals of transportation. The inappropriate use of road corridors has an impact on traffic congestion caused by the abundant number of online motorcycle taxis drivers. This research discusses more about the utilization of road corridor located in Meruya Selatan street No.1 right in front of Mercu Buana University. In this study discusses the pattern of activities conducted by online motorcycle taxi drivers at the time of lowering, pick up to wait for passengers. Research is done to determine the pattern of activities based on time and mapping into more detailed so easily understood. In addition to the pattern of activity, this study also discusses the connection of motorcycle taxis online with the architectural side with discussion of the effect of physical environment settings with the pattern of ojek online activities. At the conclusion stage will produce the main points of research conducted so as to explain the solid research that has been done. Keywords: Utilization, Road Corridor, Online Motorcicles Taxi ABSTRAK Penggunaan transportasi berbasis alpikasi online dewasa ini sedang berkembang cukup pesat. Banyak peusahaan yang mulai mengikuti pendiri pertama di bisnis ini untuk ikut bersaing di bisnis yang sama. Ojek online menjadi bagian yang paling banyak diminati sebab dengan tarif yang relatif terjangkau, orang bisa bepergian kemana saja dengan waktu yang cukup singkat tanpa harus terjebak macet. Perkembangan yang pesat ditambah banyaknya pengemudi baru yang ikut bergabung tidak diikuti dengan fasilitas pendukung unuk transit dan drop off layaknya moda transportasi lain. Pemanfaatan koridor jalan yang tidak tepat berdampak pada kemacetan lalu lintas yang disebabkan banyaknya pengemudi ojek online yang berheni secara sembarangan. Penelitian ini membahas lebih lanjut tentang pemanfaatan koridor jalan yang berada di jalan Meruya Selatan No.1 tepat di depan Universitas Mercu Buana. Dalam penelitian ini membahas tentang pola aktifitas yang dilakukan oleh pengemudi ojek online pada saat menurunkan, menjemput hingga menunggu penumpang. penelitian dilakukan untuk mengetahui pola aktifitas berdasarkan waku dan memetakannya menjadi lebih rinci sehingga mudah dipahami. Selain pola aktifitas, penelitian ini juga membahas kaitan ojek online dengan sisi arsitektural dengan pembahasan pengaruh setting fisik lingkungan dengan pola aktifitas ojek online. Pada tahap kesimpulan akan menghasilkan poin utama dari penelitian yang dilakukan sehingga dapat menjelaskan secara padat penelitian yang telah dilakukan. Kata Kunci : Pemanfaatan, Koridor Jalan, Ojek Online
Actions (login required)
View Item |