Suherman, Suherman (2011) Evaluasi Kebijakan Kemasan Dan Promosi Tissue Paseo Pada PT Pindo Deli Pulp And Paper Mills. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.
Text (Abstrak)
ABSTRAK.pdf Download (1MB) |
|
Text (Bab 1-5)
bab 1-5.pdf Restricted to Registered users only Download (5MB) |
Abstract
Dalam pasar konsumen untuk kegiatan rumah tangga, kantor dan perorangan, keberadaan tissue sudah menjadi barang kebutuhan konsumtif dalam menunjang efektivitas kehidupan. Semakin banyak produk-produk tissue yang ada memungkinkan konsumen menjatuhkan peralihan ke merek tertentu sesuai dengan kebutuhannya. Untuk itu industri manufaktur seperti perusahaan produsen tissue memerlukan faktor penunjang keberhasilan untuk bersaing di pasar konsumen, salah satu cara adalah menyediakan kualitas produk tissue, proses kemasan dan promosi. Dalam penelitian yang menggunakan data sekunder dari biaya produk dan kemasan produk tissue sebagai pembanding terhadap hasil penjualan produk tissue. Hingga mendapatkan kesimpulan bahwa terdapat hubungan biaya pengemasan terhadap hasil penjualan produk tissue Paseo.Dan tidak terdapat hubungan biaya promosi terhadap hasil penjualan produk Paseo. Hasil ini diharapkan menjadi wacana bagi perusahaan dalam menjalankan strategi promosi dan kemasan dalam aktivitas pemasaran. Tissue product has been used as consumptive goods to utilized in effective life, examples in house life, office and personal. The customers will choice their requirement properly on tissue when meet tissue products variation. Therefore, Tissue producer industry must improve their internal process as strategy to be a market leader in product competition. This research was using secondary data from product and packaging costs as independent variables, and then the data is calculated using associative analyzed to prove the relations toward selling value as variable dependent. In the results, founded there is significant relation between packaging and incentive costs toward selling value of tissue Paseo. And founded there is not significant relation between promotion costs toward selling value of tissue Paseo. This result can be used as reference for all company to create a better promotion and packaging in marketing activities.
Item Type: | Thesis (S2) |
---|---|
Call Number CD: | CDT-551-07-166 |
Call Number: | TM/51/11/073 |
NIM/NIDN Creators: | 5510412-008 |
Additional Information: | tidak ada cover |
Uncontrolled Keywords: | mps, manajemen pemasaran |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum |
Divisions: | Pascasarjana > Magister Manajemen |
Depositing User: | Admin Perpus UMB |
Date Deposited: | 28 Apr 2011 11:22 |
Last Modified: | 26 Jul 2022 03:55 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/22018 |
Actions (login required)
View Item |