PENERAPANSISTEMTROUBLESHOOTINGITSUPPORTUNTUK KARYAWANPT.INDOMETALSEDJATIMENGGUNAKAN ALGORITMAMULTILEVELFEEDBACKQUEUE

INACIO, ARIEF RAHMAN (2019) PENERAPANSISTEMTROUBLESHOOTINGITSUPPORTUNTUK KARYAWANPT.INDOMETALSEDJATIMENGGUNAKAN ALGORITMAMULTILEVELFEEDBACKQUEUE. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img] Text (JURNAL MAHASISWA)
Jurnal Yudisium_41513120150.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

In each of company, employees become one of the most important factors to achieve its goals, since the employee is the main driver of the activities of a company. In other words, employees become reinforcement of organizational functions in a company. But in the implementation of work operations, employees often get problems in work tools that include software, networks and other hardware devices. They have to do the reporting by telephone then the IT team supports doing the work according to reporting. The problem is if reporting only by telephone is less effective. Because it can find obstacles and spend time working employees. Due to the many factors that must be considered. These factors include the availability of a number of IT Support, the level of difficulty in the process and there are several branch offices. With such problems, a design scheduling application is built. Which in the system all employee complaints are scheduled automatically based on priority scale. For this reason, this system was builtusingtheMultilevelFeedbackQueuealgorithmmethod(MLFQ). Keywords: Employee,Scheduling,IT Support,MultilevelFeedbackQueue Karyawan menjadi salah satu faktor penting yang dapat menentukan keberhasilan tujuan perusahaan. Hal ini terjadi karena karyawan adalah penggerak utama roda kegiatan sebuah perusahaan. Dengan kata lain, karyawan menjadi penguat fungsifungsi organisasi dalam sebuah perusahaan. Namun dalam pelaksanaan operasional pekerjaan, karyawan sering mendapatkan permasalahan pada alat kerja yang meliputi software, jaringan dan perangkat keras lainnya. Mereka harus melakukan pelaporan dengan melalui telepon lalu tim IT support melakukan pengerjaan sesuai pelaporan. Permasalahannya jika pelaporan hanya melalui telepon kurang efektif. Karena dapat menemukan kendala-kendala serta menghabiskan waktu bekerja Karyawan. Dikarenakan banyaknya faktor yang harus dipertimbangkan. Faktor-faktor tersebut antara lain adalah Ketersediaan jumlah IT Support, tingkat kesulitan pengerjaannya dan ada beberapa kantor cabang. Dengan ada permasalahan seperti itu, maka dibangun sebuah perancangan aplikasi penjadwalan. Yang mana dalam sistem tersebut semua keluhan karyawan terjadwal secara otomatis berdasarkan skala prioritas. Untuk itu sistem ini dibangundenganmetodealgoritmaMultilevelFeedbackQueue(MLFQ). Katakunci: Karyawan,Penjadwalan,ITSupport,MultilevelFeedbackQueue

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: JM/TI. 19 052
NIM/NIDN Creators: 41513120150
Uncontrolled Keywords: Karyawan,Penjadwalan,ITSupport,MultilevelFeedbackQueue
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum
000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000.01-000.09 Standard Subdivisions of Computer Science, Information and General Works/Subdivisi Standar Dari Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum
000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 004 Data Processing, Computer Science/Pemrosesan Data, Ilmu Komputer, Teknik Informatika
Divisions: Fakultas Ilmu Komputer > Informatika
Depositing User: Virda Syifa
Date Deposited: 25 Jun 2019 02:55
Last Modified: 17 Jun 2022 02:21
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/49080

Actions (login required)

View Item View Item