PEMODELAN DETERMINAN NIAT BERWIRAUSAHA DAN EFEK PENGARUH EDUKASI KEWIRAUSAHAAN DI KALANGAN MAHASISWA

Wibowo, Budi (2016) PEMODELAN DETERMINAN NIAT BERWIRAUSAHA DAN EFEK PENGARUH EDUKASI KEWIRAUSAHAAN DI KALANGAN MAHASISWA. MIX: Jurnal Ilmiah Manajemen, 6 (2). pp. 152-170. ISSN 2088-1231

[img]
Preview
Text (Artikel)
2016 vol 6 no 2 Wibowo.pdf

Download (344kB) | Preview
[img] Other (Plain Text Bibliography)
bibliography.txt - Bibliography

Download (1kB)
Official URL: http://publikasi.mercubuana.ac.id/index.php/Jurnal...

Abstract

Entrepreneurial intentions among undergraduates students need deeper study in order to reveal entrepreneurial intention formation model, intention determinant variables, and how those variables interact each other that affect intention formation process and intention strength level. Personal attitudes and social norms are the most important variable influencing entrepreneurial intentions, besidesperceived behavioral control. These three variables are the most important entrepreneurial intentions determinant variable that direcly are influenced by personal beliefs about these factors. Entrepreneurship educations are aimed to change all personal beliefs to be more positive to entrepreneurial activity so we could find strong entrepreneurial intentions among undergraduate students. Empirical test show that entrepreneurship education significantly influence personal attitude dan perceived behavior control to be more favorable in developing entrepreneurship edcuation ===== Niat berwirausaha di kalangan mahasiswa memerlukan studi yang dapat mengungkap model pembentukan niat, variabel-variabel yang menjadi determinan niat serta bagaimana interaksi antar variabel tersebut menentukan proses pembentukan niat dan kekuatan niat yang dihasilkannya. Sikap personal dan norma sosial terhadap aktivitas entrepreneurial menjadi dua faktor yang sangat menentukan pembentukan niat berwirausaha selain kepercayaan terhadap kemampuan diri sendiri yang menjadi faktor ketiga yang secara bersamaan menentukan niat wirausaha. Ketiga faktor penentu niat tersebut pada gilirannya sendiri dipengaruhi oleh beliefs yang dimiliki seorang individu terhadap masing-masing faktor itu. Pengaruh dari edukasi kewirausahaan yang ada di kampus diduga dan dimaksudkan memang untuk dapat mengubah dan mengarahkan seluruh beliefs menjadi lebih positif terhadap aktivitas entrepreneurial sehingga niat berwirausaha dapat terbentuk lebih kuat di kalangan mahasiswa. Hasil uji empirik menunjukkan edukasi

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: entrepreneurial intention, beliefs, education
Subjects: ?? HD ??
Divisions: Pascasarjana > Magister Manajemen
Depositing User: Priyo Raharjo
Date Deposited: 08 Aug 2017 05:01
Last Modified: 08 Nov 2022 06:08
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/38698

Actions (login required)

View Item View Item