Survei Profil dan Pengetahuan Pembaca Berdasarkan Segmen Psikografik Dalam Upaya Perbaikan Kualitas Majalah Lisa

CLARISSA, YOICE (2006) Survei Profil dan Pengetahuan Pembaca Berdasarkan Segmen Psikografik Dalam Upaya Perbaikan Kualitas Majalah Lisa. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.

[img]
Preview
Text (Cover)
cover luar tesis.pdf

Download (31kB) | Preview
[img]
Preview
Text (Cover)
cover dalam tesis.pdf

Download (30kB) | Preview
[img]
Preview
Text (Abstrak)
Abstrak,pegesahan, daftar isi, gambar, tabel,lampiran cv.pdf

Download (83kB) | Preview
[img] Text (Bab 1)
Bab I.pdf
Restricted to Registered users only

Download (64kB)
[img] Text (Bab 2)
BAB II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (112kB)
[img] Text (Bab 3)
BAB III.doc.pdf
Restricted to Registered users only

Download (102kB)
[img] Text (Bab 4)
BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (Bab 5)
BAB V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (32kB)

Abstract

The increasing of media industry development, makes the players in this industry cleverly have to know what the readers really want. The media industry ahs several of player layer, one of them is printing media. While printing media itself is devided in several segment. One of the biggest market segment is woman, where there are many player participating. One of the publishing company that grew after crisis period in 2000 was PT. Media Massa Utama Jakarta as the Lisa magazine brand holder with tagline “ Citra Wanita Aktif “. This research has a purpose to know the lifestyle of Lisa magazine’s readers for the beneficial of improving Lisa magazine quality based on psychograph segment. There are 278 respondent work as samples in this research. With research instrument technique arranged in questionnaire or poll form using sampling convenience. The result reveals Lisa magazine reader's profile based on it's psycograph and knowing the reader's knowledge about Lisa magazine with a purpose to give suggestion to Redaksi of Lisa magazine and hoping the input can be used to improve Lisa magazine quality based on reader’s psycography. By this hopefully PT. MEDIA MASSA UTAMA as the Lisa magazine brand holder will be able to watch entirely the content of Lisa magazine for its readers. Perkembangan industri media yang semakin meningkat, membuat para pemain di industri ini harus pandai-pandai mengetahui selera yang diinginkan konsumennya. Industri media memiliki beberapa lapis pemain diantaranya media cetak. Sementara media cetak sendiri terbagi dalam beberapa segmen. Salah satu segmen pasar terbesar adalah wanita, dimana terdapat banyak pemain didalamnya. Salah satu perusahaan media cetak yang tumbuh setelah masa krisis pada tahun 2000 adalah PT. Media Massa Utama Jakarta sebagai pemegang merek majalah Lisa dengan tagline “Citra Wanita Aktif”. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui gaya hidup dari target pembaca majalah Lisa yang berguna bagi perbaikan kualitas majalah Lisa berdasarkan segmen psikografik Adapun jumlah sampel yang terdapat pada penelitian ini adalah sebanyak 278 orang responden. Dengan tehnik instrumen penelitian disusun dalam bentuk kuesioner atau angket yang menggunakan sampling convenience. Hasil penelitian mengungkapkan profil pembaca majalah Lisa berdasarkan psikografiknya danmengetahui pengetahuan pembaca atas majalah Lisa yang bertujuan memberikan usulan kepada redaksi majalah Lisa dan diharapkan usulan tersebut dapat dipakai untuk memperbaiki kualitas Majalah Lisa sesuai psikografik pembacanya. Dengan demikian diharapkan PT. MEDIA MASSA UTAMAsebagai pemegang merek majalah Lisa agar dapat selalu memperhatikan kualitas isi majalah Lisa secara keseluruhan kepada pembaca.

Item Type: Thesis (S2)
Call Number CD: CDT-551-06-018
NIM/NIDN Creators: 1310301-081
Uncontrolled Keywords: MPS, Manajemen Pemasaran
Subjects: 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum
Divisions: Pascasarjana > Magister Manajemen
Depositing User: Admin Perpus UMB
Date Deposited: 22 Jun 2012 12:31
Last Modified: 27 Jul 2022 06:54
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/31870

Actions (login required)

View Item View Item