STRATEGI KOMUNIKASI POLITIK PARTAI GERINDRA DALAM PEMILU 2014

RUNKITO, HERMAN (2014) STRATEGI KOMUNIKASI POLITIK PARTAI GERINDRA DALAM PEMILU 2014. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
Isi_cover_679397983872.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
Isi_abstract_883054623411.pdf

Download (43kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
Isi1197846089155.pdf
Restricted to Registered users only

Download (293kB)
[img] Text (BAB II)
Isi2698778755624.pdf
Restricted to Registered users only

Download (277kB)
[img] Text (BAB III)
Isi3346347233510.pdf
Restricted to Registered users only

Download (139kB)
[img] Text (BAB IV)
Isi4319028246037.pdf
Restricted to Registered users only

Download (771kB)
[img] Text (BAB V)
Isi5720060192828.pdf
Restricted to Registered users only

Download (207kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
Isi_pustaka899224492765.pdf
Restricted to Registered users only

Download (356kB)

Abstract

This study aims to determine the political communication strategies of Gerindra’s Party in Election 2014. This qualitative study uses methodology of case study. The study is based on the theory of political communication framework of Dan Nimmo (political communicator, persuasive political message,audience, media) and The concept of political communication strategy of Anwar Arifin (Figure and Institution, to create alliance, to establish concensus). The main conlusion is there is a relevancy between the political communication theory of Dan Nimmo and the concept of political communication strategy of Anwar Arifin with the tactis of Gerindra’s Party in Election 2014. According to The chairman of Gerindra’s party, Prof Suhardy. The Party used political communication strategy ( Land war strategy, air war strategy, and invisible movement.) to face the election 2014. The mind construction of the strategy is inspired by military strategy against enemy in battlefield. It is influenced by the founder of the Party, Prabowo Subianto. He was the general of special Forces.===Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana strategi komunikasi politik Partai Gerindra dalam Pemilu 2014. Jenis penelitian ini adalah kualitatif dengan metode pendekatan studi kasus yang menggunakan kerangka teori komunikasi politik Dan Nimmo (komunikator politik; pesan politik yang persuasif; khalayak; media) dan konsep strategi komunikasi politik Anwar Arifin (ketokohan dan kelembagaan; menciptakan kebersamaan; membangun konsensus). Kesimpulan utamanya adalah bahwa terdapat irisan atau benang merah antara teori komunikasi politik Dan Nimmo dengan konsep strategi komunikasi politik Anwar Arifin dan keterkaitan taktik Partai Gerindra dalam pemilu. Menurut Ketua Umum Partai Gerindra yaitu Prof. Suhardi dalam menghadapi Pemilu 2014 partai ini menggunakan strategi komunikasi politik : (strategi perang darat; strategi perang udara dan gerakan siluman). Konstruksi pemikiran ini diilhami oleh strategi militer untuk menghadapi lawan di medan perang dan hal tersebut dikarenakan pemilik saham politik terbesar Partai Gerindra adalah mantan Jenderal Kopassus.

Item Type: Thesis (S2)
Call Number CD: CDT-552-14-081
Call Number: TK/52/14/120
NIM/NIDN Creators: 55211120304
Uncontrolled Keywords: Partai Gerindra, Strategi Komunikasi Politik, Strategi Perang Darat, Strategi Perang Udara, Gerakan Siluman.
Subjects: 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi
Divisions: Pascasarjana > Magister Ilmu Komunikasi
Depositing User: Admin Perpus UMB
Date Deposited: 28 Oct 2014 12:06
Last Modified: 29 Dec 2022 06:16
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/14053

Actions (login required)

View Item View Item